Jak pozyskać środki na plac zabaw? Dzieci spędzają w szkole większość swojego wczesnego życia. Niezależnie od tego, czy spędzają tam czas na nauce, spotkaniach towarzyskich czy rozwijaniu wyobraźni, jest to miejsce, w którym powstają długotrwałe wspomnienia, dlatego tak ważne jest, aby ich otoczenie było radosne, ekscytujące i, co najważniejsze, bezpieczne. Pozyskiwanie funduszy na szkolne place zabaw i sprzęt szkolny może być przedsięwzięciem samym w sobie i istnieje wiele dróg, które można podjąć.
Finansowanie placu zabaw
Jaki jest najlepszy sposób na sfinansowanie nowego szkolnego placu zabaw? Finansowanie szkolnych placów zabaw poprzez fundraising jest opcją, która najprawdopodobniej będzie częścią Twoich planów. Nawet jeśli szukasz funduszy z zewnątrz, samodzielne zebranie części całkowitych kosztów nadal jest pomocne. Mimo, że dla wielu szkół jest to oczywiste, zawsze dobrze jest mieć jasną wizję tego, jaki rodzaj zbiórki pieniędzy jest najlepszy do sfinansowania wyposażenia szkolnego placu zabaw, a także znaleźć najbardziej odpowiedni sposób na osiągnięcie celu. Poniżej przedstawiamy kilka możliwych pomysłów na zbiórkę pieniędzy, które mogą pomóc w finansowaniu szkolnych placów zabaw: sponsorowany Dzień Sportu dla całej szkoły, targi letnie z płatnym wstępem. Rozważ także możliwość uzyskania dotacji W przypadku chęci sfinansowania nowego wyposażenia szkolnego placu zabaw, jedną z alternatyw może być ubieganie się o dotację. Istnieje wiele organizacji, które mogą wesprzeć finansowo Twoje przedsięwzięcie poprzez bezzwrotne fundusze, pod warunkiem, że masz dobrze przemyślany wniosek.
Prace przygotowawcze
Jednym z pierwszych kroków w kampanii fundraisingowej jest stworzenie komitetu lub listy osób, które są chętne do pomocy. Może on być tak mały, jak jedna silnie zmotywowana osoba, a nawet grupa pięciu lub więcej osób. Przy większej liczbie zaangażowanych osób, delegowanie pomysłów do podkomitetów może pozwolić wolontariuszom na bardziej efektywne działanie w obszarach, które chcą realizować. Wielu wolontariuszy jest chętnych do pomocy przy różnych imprezach fundraisingowych, ale wolałoby nie być w komitecie. Ci wolontariusze będą częścią Twojego sukcesu. Wyznaczanie celów jest jednym z kluczy do udanej kampanii fundraisingowej. Zawsze ważne jest, by mieć cel, do którego można dążyć. Wyznaczanie celów dla każdej imprezy fundraisingowej pomoże komitetowi dostrzec rezultaty. Kiedy już określisz, ile spodziewasz się zebrać z danego wydarzenia, ustal plan osiągnięcia celu, dzieląc go na małe cele cząstkowe. Wyznacz cel z określonymi ramami czasowymi. Gdy plany są wybrane, należy poinformować społeczność, że plany placu zabaw są dostępne dla wszystkich, aby mogli je zobaczyć. Upewnij się, że społeczność jest na bieżąco informowana o wydarzeniach związanych z pozyskiwaniem funduszy i nadal zapraszaj wszystkich do wspierania i uczestniczenia w projekcie.
Efektywne działania
Jak stworzyć efektywny wniosek o dotację? Najlepszym miejscem do rozpoczęcia aplikacji o dotację jest upewnienie się, że masz silną i solidną propozycję. Upewnij się, że Twoje pomysły są jasne, zwięzłe i, co najważniejsze, rozsądne. Dobrze jest przedstawić, w jaki sposób finansowanie szkolnego placu zabaw przyniesie korzyści Tobie i Twojej szkole. Na przykład, może to obejmować taki punkt, jak zapewnienie zdrowej równowagi pomiędzy pracą i zabawą. Ponadto, oprócz osobistych i narracyjnych wypowiedzi, warto wspomnieć o dowodach ilościowych, aby wesprzeć i ugruntować swój wniosek. Bądź pozytywny, pewny siebie, myśl o sukcesie, a Twój wniosek na pewno to odzwierciedli.
Nowe sposoby pozyskiwania funduszy
Media społecznościowe to raczej narzędzie niż miejsce, w którym przeprowadza się zbiórkę pieniędzy. To sposób, by połączyć ludzi z daną sprawą i pomóc im w promocji, inspirowaniu i nadawaniu rozmachu. Nawet jeśli wasza organizacja nie ma zbyt wielu zwolenników na portalach społecznościowych, możecie wykorzystać media społecznościowe, by wspomóc swoje wysiłki fundraisingowe, jeśli macie kilku entuzjastycznych zwolenników z własnymi sieciami. Kultywowanie publiczności w mediach społecznościowych wymaga wysiłku, tak jak cała reszta kampanii. Trzeba poświęcić kreatywny czas, energię i intencje, by to się udało. Konsekwentne publikowanie nowych treści na blogu, stronie na Facebooku czy koncie na Twitterze sprawi, że potencjalni darczyńcy poczują się poinformowani. Wykorzystaj te narzędzia, aby zamieszczać aktualizacje, ogłoszenia, wydarzenia i wszelkie inne ciekawostki na temat tego, co czyni Twoją sprawę wyjątkową. Możesz nawet rozważyć stworzenie filmu wideo na temat twojej sprawy i powodów, dla których warto się w nią zaangażować. Możesz zyskać dużo uwagi, kiedy filmik stanie się popularny. Wiele korporacji ofiaruje darowizny lokalnie w celu poprawy jakości życia mieszkańców – to kolejny świetny pomysł na zyskanie dodatkowych funduszy. Pisząc list z prośbą o dofinansowanie do któregoś z powyższych kanałów, ważne jest, aby być prostym i bezpośrednim. Wyraźnie określ, o co prosisz. Należy zaangażować wolontariuszy do proaktywnego kontaktu z potencjalnymi darczyńcami. Pamiętaj, by kontaktować się z nimi osobiście lub telefonicznie.